Kerstpakkettenactie voldoet nog steeds aan behoefte!

De opgaven aan de Commissie Kerstpakkettenactie waren opnieuw hoger dan het voorgaande jaar. Deze commissie bestaat uit vertegenwoordigers van de beide Diaconieën van de Protestantse en Katholieke kerken in Noordwijk. De behoefte aan aandacht is blijvend sterk aanwezig in de Noordwijkse gemeenschap.
De actie is de laatste jaren gericht op twee doelgroepen, namelijk ontvangers die extra aandacht zeer op prijs stellen tijdens de Kerstperiode en ontvangers die meer een materiële behoefte hebben.  Aan de vertrouwenspersonen is gevraagd om hier bij de aanmelding rekening mee te houden. Daarnaast is er gevraagd om aan te geven of het gezinnen met kinderen onder de tien jaar betreft, zodat daarvoor iets extra’s kon worden gegeven.
In de week voor Kerstmis zijn er 184 pakketten en 164 attenties bezorgd en zijn er zo’n 40 gezinnen met kleine kinderen blij gemaakt met een extra tasje. Voor veel ontvangers was het krijgen van een attentie of een pakket – juist ook vanwege het feit dat er iemand aan hen heeft gedacht – een grote verrassing!
De actie werd financieel ondersteund door de beiden kerken van Noordwijk, de Van Limburg Stirum Stichting, de Kringloopwinkel Noordwijk, Keurslager Krijn van der Bent en Joost Kling’s EatDutchWaffles. Maar ook veel meelevende Noordwijkers hebben financieel bijgedragen of waren bereid om van hun eigen kerstpakket een deel af te staan voor deze actie waarmee een deel van de 185 pakketten konden worden samengesteld!
Bij het inpakken en bezorgen zijn 15 vrijwilligers betrokken geweest. Het was een flinke klus om dat groeiende aantal aanvragen te verwerken maar het is weer gelukt!
Namens de diaconieën van de Protestantse Kerk Noordwijk en de Parochiekern St. Jeroen en Maria ter Zee willen Johan Oosting en Leo Salman al degenen die aan de actie hebben bijgedragen hiervoor hartelijk danken.