Kinderfeest Sint Victorkerk, de geboorte van het kerstkindje tot bezoek van de drie koningen

Op kerstavond was de Sint Victorkerk goed gevuld en waren de bezoekers getuigen van een mooie bijzondere viering. Het kinderkoor zong de bekende kerstliedjes en zij beelden op hun eigen wijze het kerstverhaal uit. Myrle, leerling van de Harpe Davids,  trommelde het lied van de trommelaar op verdienstelijke wijze naar een mooi samenspel met het kinderkoor en Gitarist Jaap Stap. Diaken Prins sprak met zijn woordje over de vuurtoren en maakte hiermee een mooie verbinding met het licht dat die nacht geboren was.
Op de eerste kerstdag stonden wij alweer klaar voor het “kindje wiegen”. Dit is voor de allerkleinste kinderen een leuke gezellige kennismaking met het kerstverhaal. Wij laten zien aan de hand van projectiebeelden het verhaal, terwijl dit gelezen wordt. Samen zingen we de kerstliedjes gesteund door een zangtrio en pianiste. In de stal zitten Jozef en Maria met hun pas geboren kindje.  Na afloop mogen de kleine kinderen dan ook echt op bezoek in de stal.
Op 6 januari komen na een lange reis “de drie wijzen” aan bij de kerststal. Als sterrenkundige volgde zij de ster van Bethlehem. Met de kinderen vieren wij dit met een korte kinderviering, waar zij cake mogen eten, en wie de boon heeft in de cake mag dan koning zijn. Zij hebben zich voorgesteld aan iedereen. Om vervolgens samen met Diaken Prins en de andere kinderen op bezoek te gaan bij de kerststal. Daar brachten zij hun geschenken en samen bidden zij het “Onze Vader”. Na afloop hebben wij buiten ons nog lekker opgewarmd bij de vuurkorven. Ook brandden wij sterretjes en smulden van de marshmallows. Het was weer een mooi feestje. Een “bijzondere” geboorte moet ook gevierd worden.
De volgende keer dat het kinderkoor zingt is op zondag 26 januari om 10.00 uur, dan presenteren de 1e communicantjes zich. Zou je graag mee willen zingen, kom dan eens op de repetitie meezingen. Wij repeteren van 1700-18.00 op elke donderdag in de Sint Victorkerk.
Voor info Ted Bader, 0615006341