1e Communieviering in de Sint Jozefkerk

Zondagochtend 12 mei was er een feestelijke communieviering in de Sint Jozefkerk, waarbij maar liefst 39 kinderen hun ‘Eerste Heilige Communie’ deden. Pastoor Goumans ging voor en het kinderkoor De Schalmei ondersteunde de viering met zang. Aan het eind van deze feestelijke viering werden twee vrijwilligers nog even flink in het zonnetje gezet!

Arjette van den Berg-Tetteroo en Maureen Duivenvoorde-Aartman ontvingen ‘de Jozefspeld’ voor hun grote inzet als vrijwilliger van deze kerk. De dames verzorgen al jaren, samen met pastoro Goumans, de begeleiding van de kinderen die hun ‘Eerste Heilige Communie’ willen gaan doen. Elk jaar vanaf januari hebben ze contact met de leerkrachten van de Prinsenhofschool.

Beide dames bezoeken die klassen dan ook regelmatig, maar ook kinderen die op andere scholen zitten mogen zich aanmelden om mee te doen. Voor alle ouders regelen ze een informatieavond op de pastorie en zorgen dat er leermateriaal is voor alle kinderen zodat ze zich kunnen voorbereiden.