Van harte welkom op de pagina van Sint Pancratius

De Sint Pancratiuskerk is gevestigd aan de Hoofdstraat 188 in Sassenheim.
De kerk is toegankelijk voor mensen die minder goed ter been zijn door de aanleg van een minder validen opgang. In de kerk is een ringleiding aanwezig.

De Mariakapel (ingang aan de rechterkant van de toren) is geopend van dinsdag t/m zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Naast de kerk (aan de rechterkant) ligt het kerkhof van de parochiekern. Het kerkhof is dagelijks geopend.

Het secretariaat is geopend op dinsdag-, donderdag- en vrijdag van 9.00 uur tot 12.00 uur. Telefoon 0252-211568.
Eerst aanspreekbare: pastor P. Owel

IBAN: NL94 RABO 0357 2017 36

Wekelijkse viering (-en)
Zondag 10.00 uur: Eucharistieviering of Woord- en Communieviering
Elke zondag na afloop van de viering wordt er koffie gedronken in de kerk.
Dinsdag 09.00: Eucharistieviering
Elke eerste dinsdag van de maand wordt er koffie gedronken in de pastorie.

Koren
In de Sint Pancratiuskerk zingen afwisselend het Gemengd Koor Sint Pancratius, het Herenkoor, het koor Vivace en het kinderkoor Vivo. Meer informatie vindt u op de korenpagina.

Organist
Het Vollebregtorgel en het Vermeulenorgel worden bespeeld door onze organist.

Meer informatie over de kerk en de beide orgels vindt u onder “Over de kerk Sint Pancratius”. “

Pancratiusfeest met uitreiking Pancratiusspeld

Eind september/begin oktober vieren wij binnen onze parochiekern het Pancratiusfeest. Tijdens een feestelijke Eucharistieviering wordt de Pancratiusspeld uitgereikt. De dag wordt ingevuld met een bijzondere activiteit, waarbij het elkaar ontmoeten en inspireren centraal staat.