Rouwkapel

In de St. Pancratiuskerk te Sassenheim is een nieuwe rouwkapel gerealiseerd.

Het is een sfeervolle ruimte met gekleurde kerkramen aan de ene kant en een doorkijk boven een ruim twee meter hoge afscheiding naar de kerkruimte aan de andere kant. Verder is het meubilair en de verlichting aangepast aan het gebruik van de ruimte. Zo staan er een wandkast met verlichting voor een foto en een condoleance boek, een tafel met stoelen, bloementafeltjes en kaarsenstandaards enz.

De kapel wordt via de begrafenisondernemer gebruikt en is voorzien van een eigen toegang via een hoofddeur van buitenaf bij de parkeerplaats. Deze sluit aan op de onlangs aangelegde minder validen opgang, zodat ook mensen die minder goed ter been zijn er eenvoudig kunnen komen.

Naar het zich laat aanzien wordt er hiermee aan een al lang in Sassenheim levende wens voldaan en zal dit in een behoefte voorzien!