Het Huwelijk

Het huwelijk is meer dan een samenlevingscontract, het is een verbond waarin twee mensen in liefde voor elkaar kiezen.  Als gelovigen voegen we daaraan toe: het is een teken van Gods genade. Het huwelijk is een verbond met elkaar én een verbond met God.
De echtgenoten beloven elkaar liefde en trouw ten overstaan van de gemeenschap, vertegenwoordigd door de priester/diaken. Ze geven elkaar hun ja-woord, om op deze manier te worden verbonden door God, wetende ‘dat wat God heeft verbonden, een mens niet mag scheiden’.

Huwelijk: hoe gaat dat onze parochie?
Omdat trouwen een keuze voor je verdere leven is, vraagt het om zorgvuldige voorbereiding. Daarom raden wij u aan om bijtijds contact met ons op te nemen. Bij voorkeur een jaar tevoren.

Het bisdom Rotterdam biedt een cursus aan waarin aanstaande bruidsparen met elkaar over allerlei thema’s in gesprek gaan die in een relatie spelen. Wij bevelen vanuit de parochie Sint Maarten van harte aan om deze cursus te volgen.
Zie: pre-marriage-course
Vanuit de parochie vinden er voor een huwelijksviering enkele gesprekken plaats met de voorganger of een vrijwilliger. Na het doornemen van de benodigde formaliteiten gaan de gesprekken vooral over de inhoud van de viering.

Zegen
Over andere mogelijkheden om Gods zegen te ontvangen, waarmee je als paar samen onder Zijn hoede op weg kunt gaan, willen wij graag persoonlijk met u spreken.

Klik op de parochiekern van uw keuze voor de contactgegevens

Secretariaat:
Van Limburg Stirumstraat 24
2201 JP Noordwijk
Telefoon: 071-3612590
Email: SintJeroen@parochiesintmaarten.nl
Wil je over de huwelijksvoorbereiding meer weten, dan kun je contact opnemen met het secretariaat: secretariaat@parochiesintmaarten.nl

Herenweg 13, 2211 CB Noordwijkerhout
Telefoon: 0252-340499
E-mail: SintJozef@parochiesintmaarten.nl
Secretariaat: ma t/m vrij 10.00-12.00 uur

Bloemversiering: bij het secretariaat zijn hiervoor gegevens beschikbaar

Sint Victorlaan 11, 2211 RN Noordwijkerhout
Telefoon: 0252-372297
E-mail: SintVictor@parochiesintmaarten.nl
Secretariaat: ma. t/m vr. 10.00 tot 12.00 uur (m.u.v. dinsdag)

Bloemversiering: bij het secretariaat zijn hiervoor gegevens beschikbaar

Hoofdstraat 188, 2171 BM Sassenheim
Telefoon: 0252-211568
E-mail: SintPancratius@parochiesintmaarten.nl
dinsdag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 12.00 uur

Telefoon: 0252-211 372
E-mail: SintBartholomeus@parochiesintmaarten.nl
Secretariaat: De Roef, Herenstraat 47, 2215 KE Voorhout
Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 11.00 uur

Herenweg 78, 2361 ET Warmond
Telefoon: 071-3010154
E-mail: SintMatthias@parochiesintmaarten.nl
Maandag, dinsdag en vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.