Van harte welkom op de pagina van Sint Bartholomeus

De Sint Bartholomeuskerk is gevestigd aan de Herenstraat 47 in Voorhout. De kerk is gebouwd in 1882. In oktober 1883 werd de parochiekerk geconsacreerd en toegewijd aan de Heilige Bartholomeus. De kerk is toegankelijk voor rolstoel of scootmobiel via de oprit aan de linkerzijde van de kerk. U kunt via de grote hoofddeuren naar binnen.
Er is ringleiding aanwezig in de kerk is op de eerste vijf banken.
* In de wintermaanden wordt de grote tussendeur dichtgehouden in verband met warmteverlies, u kunt de rechterdeur gebruiken.

In de Mariakapel, die zich aan de rechterzijkant van de kerk bevindt, kunt u de binnenzijde van de kerk bezichtigen. De Mariakapel is dagelijks geopend vanaf 09:00 tot 18:00 uur en is te bereiken aan de rechterzijde van de kerk, het hek door van de begraafplaats. U kunt hier altijd een kaarsje opsteken.

Het secretariaat is geopend op werkdagen van 09:00 tot 12:00 uur, met uitzondering van dinsdag en donderdag, dan is het secretariaat gesloten. U kunt het secretaraat bereiken onder het telefoonnummer: 0252-211372 of e-mail: sintbartholomeus@parochiesintmaarten.nl

Eerst aanspreekbare: pastor P. Owel

IBAN: NL49 RABO 0366 0003 49

Wekelijkse viering(en)
* Zondag 10:00 uur
* Donderdag 18:45 uur, in de dagkapel van de Roef
(in de maanden mei en oktober begint de viering om 18:30 uur, dan wordt, voorafgaand aan de viering, het Rozenkransgebed gebeden).

Koren
In de Sint Bartholomeuskerk worden de vieringen regelmatig opgeluisterd met muzikale ondersteuning van de volgende koren: het Parochiekoor en het Middenkoor,  Bij speciale gelegenheden zoals een uitvaart of een huwelijk zingt het Gelegenheidskoor.  Meer informatie vindt u op de korenpagina.

Samenzang
Bij vieringen die niet opgeluisterd worden door één van de koren zijn er een cantor en organist aanwezig die de zang en muziek verzorgen.

Patroonsfeest
Op zondag in de 2e of 3e week van september is de Sint Bartholomeuszondag. De viering begint om 10:00 uur, na deze viering is er gezamenlijk koffie/thee drinken op het kerkplein.

Begraafplaatsen
De RK- Begraafplaats vindt u direct naast de kerk.
De Stichting Begraafplaats bevindt zich op het lagere gedeelte van de begraafplaats.