Palmpasenstok maken – Sassenheim

Zondag 24 maart vieren we Palmpasen. Dit is het verhaal van de intocht van Jezus in Jeruzalem. Misschien ken je dat verhaal en een soort traditie die erbij hoort: het versieren van Palmpaasstokken. Die stok (meestal in de vorm van een kruis) kun je dan geven aan iemand, waarvan je vindt dat die dat verdient of nodig heeft. Dat kan je eigen oma of opa zijn, maar ook zomaar iemand die je eigenlijk niet kent en bijvoorbeeld erg eenzaam is.

Op zaterdag 23 maart, tussen 14:00 -16.00 uur, kun je of een tasje ophalen bij de pastorie of je palmpaasstok komen versieren in de pastorie (Hoofdstraat 188 Sassenheim). In het tasje zitten wat spullen die je kunt gebruiken voor je Palmpaasstok: een broodhaantje, een zakje paaseitjes, een palmtakje, wat crêpepapier en een kaartje met een tekstje waar je je naam op kunt zetten.

Zelf moet je dan nog zorgen voor een kruis van houten latjes, of misschien kun je wel een paar mooie takken vinden waar je een kruis mee kunt maken. Ook kun je er evt. nog wat andere versierselen en kleine dingen aanhangen als wat theezakjes, wat lekkers, e.d. In de loop der jaren hebben we gezien dat jullie daar steeds erg creatief in zijn! Je kunt je versierde palmpaasstokken zaterdag in de kerk zetten of zondag 24 maart meenemen naar de kerk.

De Palmpasenviering is om 10.00 uur in de Sint Pancratius. De communicanten worden in de viering ook voorgesteld. Na afloop van de viering in de kerk in een optocht achter jong Adest Musica naar de Bernardus lopen waar jullie de stok aan één van de bewoners kunnen geven.

Om te bepalen wie een tasje komt ophalen of wie een palmpaasstok komt versieren vragen we je om je aan te melden. Dit kan via mail: sintpancratius@parochiesintmaarten.nl of 06-24227212 (Nadine v.d. Vlugt).
Aanmelden kan uiterlijk woensdag 20 maart.

Verder wijzen we jullie er nog graag op dat er voor de kinderen rond de Pasen in onze kerk nog diverse vieringen zijn:
– zondag 24 maart: 10:00 uur Palmpasenviering (aansluiten muzikale optocht naar de Bernardus, onder begeleiding van kinderkoor Vivo.
– vrijdag 29 maart: Goede vrijdag 15:00 uur Kruisweg, onder begeleiding van kinderkoor Vivo
– zaterdag 30 maart: Paaszaterdag 21:00 uur Paaswake, onder begeleiding van Vivace
– zondag 31 maart: GEEN VIERING in de Sint Pancratiuskerk, wel eucharistievieringen in:
* 10:00 uur Sint Bartholomeus (Voorhout) P. Owel
* 10:00 uur Sint Matthias (Warmond) B. Wehlin en B. Prins