Bedevaart Haarlem – pelgrims onderweg naar Sint Jeroenskerk Noordwijk

Op 21 september ging een groep bedevaartgangers vanuit de Bavo kathedraal in Haarlem te voet door de duinen naar de Jeroenskerk in Noordwijk.
Sinds 5 jaar is deze van oudsher traditionele bedevaart, die vanaf 1892 tot aan de zestiger jaren gehouden werd, nieuw leven ingeblazen.
Een enthousiaste groep mensen uit Haarlem wil deze bedevaart weer jaarlijks gaan lopen.

Het was een prachtige zonnige dag 21 september en de bedevaartgangers kwamen best nog fit aan in Noordwijk.
Na aankomst was er natuurlijk het traditionele Jeroenskransje met koffie en thee.
De bedevaart werd afgesloten met een eucharistieviering door pastoor Straathof, waarin de bekende Jeroens gezangen werden gezongen met medewerking van de Zangers van Sint Jeroen op orgel begeleid door Arjan de Vos.