Rozenkrans bidden in de maand oktober in parochie Sint Maarten

Op maandagavond 30 september hebben een aantal mensen een eigen rozenkrans geknoopt. De avond werd gehouden in de pastorie van Sint Jozef en was onder begeleiding van de pastoor en Chantal van Dam. Aan het eind van de avond heeft de pastoor de rozenkrans gezegend en is er een gezamenlijk gebeden.
Iedereen is met een mooi blauw / witte rozenkrans naar huis gegaan. Het is nu een kwestie van de rozenkrans gebruiken en in de maand oktober is daar alle gelegenheid voor in onze parochie!

De maand oktober is bij uitstek de maand waarin de rozenkrans gebeden wordt. Ze wordt dan ook de Rozenkransmaand genoemd. Dat heeft te maken met het feest van O.L.V. van de Rozenkrans  dat sinds de 16e eeuw in de katholieke kerk jaarlijks op 7 oktober gevierd wordt. Zoals ook vorig jaren bidden we de rozenkrans in onze parochie tijdens de maand oktober op elke weekdag. In onze kerken èn online op maandagavond.

De rozenkrans bidden: het is geen must, maar het is een waardevolle gebedsvorm die verdient (her)ontdekt te worden. Je bent welkom!

Maandag 7, 14, 21, 28 oktober

18.30 uur online bidden (5x een tientje voor Maria)

Aanmelden www.palliam.nl

Dinsdag 1, 8, 15, 22, 29 oktober