Aanmelden Palmpaastas voor kinderen uit Sassenheim

Beste kinderen en ouders uit Sassenheim,

Op zondag 28 maart vieren we Palmpasen. Dat is het verhaal van de intocht van Jezus in Jeruzalem. Misschien ken je dat verhaal en weet je dan ook dat daar een soort traditie bij hoort: het versieren van Palmpaasstokken. Die stok (meestal in de vorm van een kruis) kun je dan geven aan iemand, waarvan je vindt dat die dat verdient of nodig heeft. Dat kan je eigen oma zijn, maar ook zomaar iemand die je eigenlijk niet kent en bijvoorbeeld erg eenzaam is.

Andere jaren konden jullie in de pastorie een palmpaasstok maken. Na afloop van de Palmzondagviering in de kerk liepen we in optocht achter Adest Musica naar de Bernardus waar jullie de stok aan één van de bewoners konden geven.

Helaas kon dit vorig jaar niet doorgaan i.v.m. corona. Ook dit jaar kunnen we Palmzondag op deze manier niet vieren.

Toch laten we Palmzondag dit jaar niet zomaar voorbij gaan. We willen jullie in de gelegenheid stellen thuis een Palmpaasstok te maken. Deze kunnen jullie vervolgens zelf aan iemand geven die, juist in deze tijd, wat extra aandacht nodig heeft!

Op zaterdag 27 maart, tussen 10.00 en 12.00 uur, kun je in de voortuin van de pastorie een tasje ophalen. (Hoofdstraat 188 Sassenheim) Hierin zitten wat spullen die je kunt gebruiken voor je Palmpaasstok: een broodhaantje, een zakje paaseitjes, een palmtakje, wat crêpepapier en een kaartje met een tekstje waar je je naam op kunt zetten.

Zelf moet je dan nog zorgen voor een kruis van houten latjes, of misschien kun je wel een paar mooie takken vinden waar je een kruis mee kunt maken. Ook kun je er evt. nog wat andere versierselen en kleine dingen aanhangen als wat theezakjes, wat lekkers, e.d. In de loop der jaren hebben we gezien dat jullie daar steeds erg creatief in zijn!

Om te bepalen hoeveel tasjes we moeten maken vragen we je om je aan te melden. Dit kan via: leoenhedie@kpnplanet.nl of 0252-218539.

Aanmelden kan uiterlijk dinsdag 23 maart.

Bij het ophalen van het tasje vragen we jullie om voldoende afstand te bewaren.

Verder wijzen we jullie er nog graag op dat er voor onze parochie als geheel een speciale gezinsviering is op Palmzondag. Deze viering is op zaterdag 27 maart om 19.00 uur en alleen digitaal te volgen via Palmpaasgezinsviering. Deze link komt ook te staan op onze website www.parochiesintmaarten.nl.

Hartelijke groet en graag tot ziens op 27 maart!