Afscheid Schola Cantorum

In het weekend van zaterdag 30 juni en zondag 1 juli kwam er een einde aan een traditie in de parochiekern St. Matthias en de parochiekern St. Bartholomeus. De traditie van gregoriaanse vieringen waarbij de zang wordt verzorgd door de Schola Cantorum. Het koor, bestaande uit nog maar 10 zangers, is te klein geworden om nog verder voort te bestaan. Helaas, zoals de dirigent al eerder had omschreven, een verarming van onze liturgie. Aan het eind van de viering op zondag werden woorden van dank uitgesproken en ontvingen de zangers een attentie als waardering voor hun inzet. Na dit afscheid kreeg het slot toch nog een feestelijk tintje. De dirigent, dhr. Gé van der Steen werd door pastor Blokland onderscheiden met een eremedaille van de Gregoriusvereniging voor meer dan 60 jaar actieve betrokkenheid als organist en dirigent in de kerk. De parochianen onderstreepten deze onderscheiding met een warm en hartelijk applaus. Na afloop van de viering heeft de Schola Cantorum met elkaar, met familieleden en met enkele oud-leden koffie gedronken in de tuinzaal.