Afscheid van dirigent Cees Borger van het Sint Jeroenskoor

Dirigent Cees Borger dirigeerde op 1e Paasdag ‘zijn’ Sint Jeroenskoor voor de laatste keer in de Sint Jeroenskerk. Aan het eind van de plechtige viering zong het koor “U zij de Glorie”.
47 jaar dirigeerde en begeleide, de 93 jarige Borger uit Haarlem, dit koor met veel inzet en passie.
Zoals hij zelf zegt: “Zingen is goed voor mij en voor iedereen”, motiveert hij waarom hij het zo lang volhield. Hij kondigde aan zeker zullen blijven zingen!
Uit handen van burgemeester Wendy Verkleij ontving Borger “De verdiende trots”. Het is een sculptuur die als teken van waardering wordt gegeven aan personen die een bijzondere prestatie hebben behaald op cultureel gebied voor de gemeente Noordwijk.
Namens de parochie Sint Maarten overhandigde pastoor Martien Straathof een Icoon van de Heilige Jeroen, getekend door Piet van der Ploeg.
Wat nu? Zonder koor kan niet.
Hoopvol gaat de parochiegemeenschap Sint Jeroen op zoek naar een oplossing.