Allerzielen viering Victorkern

Met Allerzielen gedenken wij alle overledenen die wegvielen uit onze eigen kring.   Om kinderen en volwassenen de gelegenheid te bieden dit op hun eigen manier te doen, zijn er in de Sint Victorkern op 2 november a.s. twee bijeenkomsten.
In het Victorhuis is er van 18.30 tot circa 19.15 uur een Allerzielen gedenkdienst voor en door kinderen tot rond de leeftijd van 12 jaar. Zij herdenken met eigen teksten, gedichten, foto’s een dierbaar iemand of, dat mag ook, een overleden (huis)dier. Hun ouders zijn uiteraard ook van harte welkom. Muzikale medewerking wordt verleend door het kinderkoor van de Sint Victorkerk.

Teksten en foto’s kunnen tot 31 oktober worden ingestuurd naar kinderkoorst.victor@hotmail.com

De Allerzielen Eucharistieviering met als thema ‘Geborgen in ons hart’ begint om 19.00 uur in de Sint Victorkerk.  Voorganger is pastor Peter Owel, muzikale medewerking wordt verleend door het Dameskoor.  Aan de hand van  inspirerende teksten, gedichten en muziek zal stil worden gestaan bij de pijn van verlies, maar ook de troost die mensen putten uit de verbindende kracht van de liefde. Er is speciale aandacht voor degenen van wie dit jaar in de Sint Victorkern afscheid werd genomen.

Na het zegenen van de graven en de urnenmuur is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten achter in de Sint Victorkerk onder het genot van een kopje koffie of thee.