Bemoedigingen vanuit het Bisdom Rotterdam

“Deze Goede Week, die met Palmzondag begon, verloopt heel anders dan ons vertrouwd is. En ook Pasen zal dit jaar vreemd zijn.” Zo opent de brief die de Nederlandse bisschoppen voor Pasen 2020 aan de gelovigen schrijven. Met deze brief willen ze iedereen bemoedigen nu het Hoogfeest van Pasen niet in de kerken gevierd kan worden in verband met het coronavirus. De bisschoppen vestigen de blik op de Verrezen Christus, het Woord dat leven geeft.

Lees hier meer

Nu Pasen niet samen in publieke vieringen gevierd kan worden, is dit een manier om toch met elkaar in gebed verbonden te zijn. Ook in Sint Maarten zullen we op zondag 12 april (1e Paasdag) van 12.00 tot 12.15 uur de klokken luiden.

Lees hier meer kerkklokken luiden

De Tussenbeide, de informatiekrant van het Bisdom Rotterdam is nu ook digitaal te lezen door op onderstaande link te klikken:

Tussenbeide