Carnavalsviering Sint Bartholomeuskerk

De Bartholomeuskerk zat op zondag 19 februari tjokvol met kleurrijk uitgedoste blije kerkgangers. Zo’n vrolijke uitbundige sfeer kom je in onze kerk maar één keer per jaar tegen: in de Carnavalsviering. We hebben dit feest twee keer moeten “missen”, maar nu was het weer als van ouds!

De leden van de Carnavalsvereniging met hun aanhang, vulden ons kerkgebouw. De Prins carnaval en de Prinses, de Jeugdprins en Prinses, de Raad van Elf, de Dansmariekes en de Bokkies, ze waren allemaal present. En ook de speciale gasten. De “Grote Bok”, een Voorhouter die vanwege grote inzet voor de gemeenschap in het zonnetje wordt gezet, zat naast de burgemeester en haar man in de voorste bank. Pastoor Straathof ging met zichtbaar enthousiasme deze bijzondere viering voor. De muzikale omlijsting werd verzorgd door carnavalsband de Mexicano’s en het verklede Middenkoor. De voorzitter van CV de Bokken, Theo van Werkhoven, trok met zijn toespraken de rode draad door de viering. De feestelijke mis werd staande afgesloten met het Voorhouts volkslied, dat door alle aanwezigen uit volle borst werd meegezongen, inclusief het gebruikelijke “Alaaf”! Na afloop dronken de meeste kerkgangers nog gezellig een kopje thee of koffie met een “bokkenpootje” in de Roef. “Alaaf”!