Concert Lignum met Wim Hazeu in de Pancratiuskerk Sassenheim

Wederom organiseert “de vrienden van het Vollenbregt orgel” een concert aan het begin van de Sassenheimse feestweek, op 15 september. De aanvang is om 20.00 uur.

Het muziekensemble Lignum zal, samen met organist Wim Hazeu, een sprankelend concert geven in de Pancratiuskerk. Zij zullen een populair programma spelen geïnspireerd door thema’s van bekende melodieën.

Lignum is een Leids klarinetensemble. Dat is een bijzonder type orkest, in het Engels ook wel “clarinet choir” genoemd en bestaat uit ongeveer 25 gedreven klarinettisten. Zowel de hoge es-klarinet als de lage contrabasklarinet zijn vertegenwoordigd; de bes-, alt- en basklarinet maken het brede spectrum compleet. Een heel bijzonder concert dus, misschien niet voor iedereen, maar juist daardoor voor de echte liefhebber te speciaal om te missen. Dirigent van Lignum is Hendrik Jan Lindhout. Wim Hazeu is concertorganist en dirigent.

Na afloop van dit concert biedt de Oranjevereniging Sassenheim nog een hapje en een drankje aan, zodat u gezellig met de andere bezoekers nog even kunt napraten over de virtuoze ervaringen van zo-even.