Dauwtrappen/Stiltewandeling 2023 met als thema “Verbinding”

Op Hemelvaartsdag, donderdag 18 mei, verzamelden zich rond de klok van 7.30 uur een dertigtal parochianen van Sint Maarten bij de Bartholomeuskerk in Voorhout. Afkomstig uit alle kernen van de parochie hadden zij zich opgegeven om mee te lopen met de stiltewandeling onder het mom van het traditionele Dauwtrappen. Na een inleidend woordje waarin het thema “Verbinding” werd benoemd, het Evangelie van deze dag werd gelezen en een gebed uitgesproken, vertrok de groep in stilte voor een mooie wandeling door Voorhout. Onderweg werd op een drietal plekken stilgestaan voor een meditatief moment met teksten en vragen om te overwegen. Even voor 9.00 uur was de groep weer terug bij de kerk, waar de pastoraatgroep had gezorgd voor een heerlijk ontbijt. Tijdens het ontbijt werd gezellig nagepraat en ontvingen de deelnemers de HEEL-reep van Hemelvaart, ontworpen door Palliam. Om 10.00 uur kon de eucharistieviering worden bijgewoond. Mede dankzij het enthousiasme van de deelnemers en het prachtige weer, kunnen we spreken van een geslaagde “verbindende” activiteit.