Dik verdiende Jozefspeld voor Corrie van Ruiten en Tonny Kroone

Vorig jaar 15 maart 2020 gingen plotseling de kerken dicht! De Jozefviering en Jozefdrive, alles stond helemaal klaar. Maar alles ging niet door en de kerken zijn weken dicht geweest. Zondag 14 maart, 1 jaar later met ongeveer 30 personen, een mooi koor van 4 dames in een feestelijk versierde Jozefkerk, werden mevrouw Corrie van Ruiten en mevrouw Tonny Kroone door Pastoor Straathof en Diaken Lamberts onderscheiden met de Jozefspeld en verwend met een prachtig boeket bloemen.

Corrie van Ruiten ontving deze voor haar jaren lange inzet bij o.a. de 1ste communiewerkgroep, kinderwoorddienst, vormselwerkgroep en ziekenbezoek. Maar ook voor de verkoop van de kerkenveiling loten, kerkbalans en het rondbrengen van het Zevenblad. Nog steeds vervult Corrie veel van deze taken en dus een dik verdiende Jozefspeld voor haar!

Menigeen zal Tonny Kroone weleens aan de telefoon gehad hebben als zij op het secretariaat haar ‘dienst’ draait. Ze is o.a. notulist bij het ‘LICADI’ overleg. Zit bij de redactie van het Zevenblad en dankzij Tonny lezen we regelmatig in dat blad iets over een parochiaan die zij bezocht heeft voor een interview.
Met veel enthousiasme is ze altijd druk bezig voor de M.O.V. de P.C.I. de Advent en de Vastenactie. Voor haar enorme inzet heeft ook zij de Jozefspeld dik verdiend!

Helaas was het door corona niet mogelijk om na afloop van de viering met elkaar nog een kopje koffie te drinken achter in de kerk. Daarom kregen de dames en hun echtgenoten iets lekkers mee naar huis.

Foto: Blik op Noordwijkerhout