Driekoningenviering

Wat een mooi feest was het weer. Vandaag zijn de drie wijzen uit het oosten ingehaald. We verzamelden met alle kinderen op het schoolplein van de St Victorschool. Daar werd gretig van de cake gegeten, want wie de boon in de cake zou vinden, die mocht vandaag koning zijn.

Vandaag de eer aan Max Hulsebosch, Thies Zuiderduin en Myrle van der Barselaar.

Zij vonden een boon in de cake en vergezelde vandaag onze eigen Balthasar, Melchior en Casper.

Onder de muzikale begeleiding met majorettes van de St. Jeanne d’Arc liepen de kinderen in een optocht door de victorwijk naar de St. Victorkerk. Hier werden zij opgewacht door Diaken Bertijn Prins. Hij ontving het hoge bezoek in de kerk waar we met het kinderkoor nogmaals de kerst en winterliedjes konden meezingen. In de kerk werd duidelijk dat de wijzen een ster hadden gevolgd en die bracht hen bij de kerststal. Samen met alle kinderen bezochten zij de kerststal en brachten de hulpkoningen mirre, wierook en Goud voor hun koningskind.

De diaken heeft hen verteld dat zij dit beter niet aan die gemene koning Herodes konden vertellen, dit deden zij dus ook niet.

Na afloop was er nog een korte uitleg over de Pinata, dit is een Mexicaanse traditie. De 7puntige vorm van papier-maché is gevuld met snoep en wordt op traditionele wijze overmeestert, zodat de kinderen worden beloont met snoepgoed. De 7 punten staan voor de 7 hoofdzonden, hoogmoed, hebzucht, lust, jaloezie, gulzigheid, woede en gemakzucht.

Op het kerkplein werd de Pinata dan ook door de kinderen overmeesterd. Onder het genot van een warme chocomel, limonade, marshmallows konden de kinderen nog sterretjes afsteken bij de diverse vuurtjes op het kerkplein.

Onze dank aan alle vrijwilligers die hieraan hebben meegeholpen.

Het kinderkoor verzorgd zondag 27 januari de Presentatie van de eerste communicanten om 10.00 uur in de St Victorkerk.