Een boek voor een boek-actie, Pancratiuskerk Sassenheim

In de maand januari zullen we als Pancratiuskerk in Sassenheim de bijzondere actie “Een boek voor een boek” steunen. Op zondag 6 januari na de viering zal Madelon Claeijs, de initiatiefnemer van deze actie, hier meer over vertellen. Madelon bezocht tijdens haar reis door Azië in januari 2018 de Shree Kerauja Secondary School in Nepal. Samen met andere vrijwilligers bracht zij toen 2200 kinderjassen de bergen in. De school is drie dagen lopen van de ‘bewoonde’ wereld en stortte tijdens de aardbeving in 2015 volledig in. Na de aardbeving werd hij, afgezien van de bibliotheek, volledig herbouwd met behulp van giften. Na terugkomst in Nederland liet de lege bibliotheekruime Madelon niet los. Ze besloot daarom de handen ineen te slaan: samen met vrijwilligersorganisatie KarmaFlights wil zij een nieuwe bibliotheek bouwen om de kinderen van de Shree Kerauja Secondary School te laten leren en kennis te laten maken met de wereld. In totaal is daarvoor 3000 euro nodig, waarvan 600 boeken en een nieuwe bibliotheekinrichting gekocht wordt. Wanneer het volledige bedrag binnen is zal Madelon het bedrag naar Nepal brengen en de bouw van de bibliotheek opstarten.

De gehele maand januari kunt u daarom op zondag na de viering een boek kopen, waarmee u het aankoopbedrag doneert aan deze bibliotheek. U koopt een boek voor een boek. We hopen u daarom allen te zien en willen u alvast ontzettend bedanken voor uw steun!