Energiebeleid winter 2023-2024

Beste parochianen,

Net als vorig jaar hebben we nog steeds te maken met hoge energiekosten. Dit raakt ons nog steeds financieel in de portemonnee. Nu de herfst is begonnen en de temperatuur snel daalt hebben we besloten om de maatregelen van vorig jaar te continueren.

Wat houden deze maatregelen in?

• We stellen de start van het stookseizoen uit tot eind november, en beëindigen het al weer op 1 april.
  • We stoken het kerkgebouw niet hoger op dan tot 15 graden. Kleedt u dus warm genoeg!
  • Het is niet nodig ‘omwille van het orgel’ permanent te stoken. Dat doen we daarom ook niet (meer).
  • Koren kunnen onverwarmd repeteren in de kerk, of verwarmd in een kleinere ruimte.
  • Bij uitvaarten kan tegen een meerprijs het verzoek neergelegd worden om tot 17 graden te stoken.

We hopen zo de winter goed door te komen.

Vriendelijke groet,

Parochiebestuur Sint Maarten