V&T: Lezing over Desiderius Erasmus

05nov14:3016:00V&T: Lezing over Desiderius Erasmus

Evenement Details

Vanuit het Programma Vorming en Toerusting van de gezamenlijke kerken Sassenheim en Warmond: Een lezing over Desiderius Erasmus.

Een verhaal over één van de meest beroemde Rotterdammers: Desiderius Erasmus. Hij leefde van 1469 tot 1536. Hij werd in zijn tijd beschouwd als de meest begaafde schrijver van heel Europa. Hij werd verheerlijkt en verguist. Hij was een diepgelovig mens, priester, humanist en theoloog tegelijk. Hij was vooral de man, die de grondtalen van de Bijbel weer tot leven bracht. Hij beheerste als geen ander Latijn, Klassiek Grieks en Hebreeuws. Bijna alle grootheden en vorsten van zijn tijd heeft hij wel ontmoet. En hij heeft heel wat afgereisd, eigenlijk nergens was hij heel lang thuis. Het meeste was hij nog in Parijs, Londen, Leuven en Bazel. En alle werken die hij schreef: ontelbaar.

Een boeiend figuur en in menig opzicht ook: ongrijpbaar.

Ds. John Fockens neemt ons mee in het leven van deze bijzondere wetenschapper.

Kijkt u voor opgave in het programmaboekje van Vorming en Toerusting; dit staat ook op deze website.

(Dinsdag) 14:30 - 16:00

Het Venster, parochiecentrum PGS