Feestelijk Pancratiusfeest 2024

Op zondag 12 mei was het feest in de Pancratius kern: de dag van de patroon- en ijsheilige Pancratius; pastor Owel was 30 jaar werkzaam in Sassenheim en het was het 35e jaar van zijn priesterschap.

De viering stond in het licht van ‘dankbaar terugkijken en hoopvol vooruitzien’. De drie koren omlijstten een bijzonder sfeervolle viering.

Aan het einde van de viering werd het Pancratiusbeeld uitgereikt aan dhr. Wim Prins en pastor Owel.

Aansluitend werd een ‘Reuzenbol’ onthuld in de voortuin van de pastorie.

De tulp op deze bol is de Sint Maartenstulp, die vernoemd is naar de parochie Sint Maarten, waartoe de Sint Pancratius geloofskern sinds 2012 behoort. De symbolen van de zeven sacramenten zweven in de wolken. Daartussen zijn de slechtvalken te zien, die sinds 2023 in de toren van de Sint Pancratius kerk nestelen.

Daarna werd er genoten van een ‘high tea’ in de achtertuin van de pastorie. Het prachtige weer en het Shanty koor ‘Volare’ zorgden voor een bijzonder geanimeerd samenzijn.

Foto’s van dhr. C. Vink