Feestelijke Sint Maarten viering

Op zondag 12 november  werden de oorkonde en de Icoon van Sint Maarten overgedragen vanuit de Sint Bartholomeus kerk uit  Voorhout, aan de Sint Jozefkerk in Noordwijkerhout.
In een feestelijk versierde kerk kregen beiden een sfeervol plekje op het stilte centrum van de kerk.

Het komende jaar mag de Sint Jozefkerk zich de hoofdkerk van de parochie Sint Maarten noemen.

Het voltallig pastoraal team gingen gezamenlijk voor en de 8 misdienaars / acolieten hadden verschillende taken tijdens deze viering.
De muzikale ondersteuning werd verzorgd door het Gelegenheidskoor dat hiervoor speciaal opgericht was!
Tijdens de viering werd er gecollecteerd voor het Hospice Duin- en Bollenstreek, de collecte werd ingeleid door mevrouw Kortekaas, coördinator van het Hospice Duin- en Bollenstreek.
Het werd een mooi opbrengst, deze zal symbolisch aan haar worden overhandigd tijdens een viering in het nieuwe jaar.

Vele bezoekers bleven ook gezellig voor de ontmoeting achter in de kerk met koffie en thee en heerlijke Cup-cakes met logo van Sint Maarten verzorgd door de jonge bakkers van de KTS.
Fijn was het  te zien, dat er vanuit alle kernen parochianen aanwezig waren en na afloop met de aanwezigen in de kerk nog een praatje maakte.

Namens de pastoraatsgroep Sint Jozef