Feestelijke Terugkomviering Communicanten Sint Pancratiuskerk

Zondag 5 december kon de terugkomviering van de communicanten in de Pancratiuskerk in Sassenheim, ondanks de Corona maatregelen, doorgaan. In deze viering stonden niet alleen de communicanten centraal, maar er werd ook stil gestaan bij het feit dat het ‘s avonds” “pakjesavond” zou zijn. Gelukkig was het bij Sinterklaas en de Pieten toch nog goed gekomen. En we hoorden dat het niet alleen een avond is van iets krijgen, maar ook van geven aan elkaar. Geschenken die je niet in de winkel kunt kopen; een luisterend oor, een helpende hand, een glimlach.

Aan het einde van de viering stond iedereen n.a.v. het mooie lied “We all stand together” klaar om huiswaarts te gaan, toen we nog werden verrast door een bezoekje van Sinterklaas en 2 “grote” Pieten. Sinterklaas had ze meegenomen, omdat ze een “grote” kerk gingen bezoeken. Niet alleen de communicanten mochten bij de Sint komen. Alle kinderen werden uitgenodigd. Het kinderkoor Vivo deed nog een hele leuke toegift met een dansje. Na een lekkere traktatie vertrok Sinterklaas weer snel.

Wat was het een feest!”