In memoriam Rien Meyer

Rien Meyer is helaas na een slopende ziekte overleden.
Rien is 40 jaar de drummer van het combo, eerst van het jongerenkoor en later Mannakoor van de Victorparochie geweest.
Wij zijn Rien zeer dankbaar voor zijn jarenlange goede en tomeloze inzet achter het drumstel.
Wat zullen we deze opgewekte Rien missen!

Rien Meyer, man, vader, opa….en Victoriaan! Ruim 40 jaar drummer, in hart en nieren én met hart en ziel! Zijn grote glimlach, het zichtbaar genieten en daarmee de beat…de hartslag van het koor.
De Victorkern heeft met volle teugen mogen genieten van zijn enthousiaste en vrolijke inzet. Daar kan nu, naast het grote verdriet om hem te moeten missen, in grote dankbaarheid op terug worden gekeken, op het mooie, fijne en leuke dat er was.. en die herinneringen blijven.
Rien, een Sassenheimer die in de Noordwijkerhoutse José v.d. Berg, in de zeventiger jaren, zijn grote liefde vond.  José, een echte Victoriaan en al sedert 1968 non-stop zingend in (leeftijd opvolgende) koren van de Victorkerk. Zij wist destijds ook Rien enthousiast te maken voor het jongerenkoor van de Victorkerk.. en hoewel Rien ook goed kon zingen, werd de kruk achter het drumstel zijn plek. Een plek die hij vele jaren lang met grote liefde en vol passie zou behouden. De Victor was, werd, is en bleef hun kerk.
Rien wonend in Sassenheim, met José getrouwd in 1980, zijn samen in die plaats gaan wonen en later alsnog, met het inmiddels met drie kinderen uitgebreide gezin, naar Noordwijkerhout gekomen. Er waren ‘koor aanpassingen’…eerst was er het jongerenkoor St. Victor en daaruit ontstond Manna (en Revoice) en heel veel jaren later was er in 2015 het verdergaan c.q. doorstart van Manna. In die aanpassingen kwamen nieuwe dirigenten voor de zingende groep te staan, maar bleef Rien in alle veranderingen trouw aan zijn plek en drumde hij steeds lekker voort.
Een heel moeilijk moment was het toen zijn muziekmaat Ruud Meeuwenoord in februari 2013, na eveneens een slopende ziekte, kwam te overlijden. Jarenlang een muziekkoppel, orgel en drum, in de kerkmuziek, maar daarnaast ook als gezellig muziek duo op heel veel feesten en partijen. Wat waren zij fantastisch op elkaar ingespeeld en wat zijn hier mooie herinneringen aan.
Rien ging door… en drumde in iedere nieuwe samenstelling van combo en/of koor, met heel veel inzet en enthousiasme en zo behield hij door alle jaren heen de hartslag in het koor. Zo werd er in die ruim 40 jaren heel veel ondernomen, eerst met het Jongerenkoor St. Victor en later met Mannavieringen, koordagen, concerten, cd opnames… en in alles klonk de beatslag van Rien. Ook bij koorfeestjes was het goed dansen op zijn drummaten en is er optimaal genoten. En voor dat alles moest uiteraard veel worden gerepeteerd. Het combo vaak 2x in de week. Maandagavond half acht was het vaste prik…Victorkerk…en Rien als vrachtwagenchauffeur bij Wesseling deed er alles aan om, ondanks late ritten of druk verkeer, op tijd te zijn… of zo snel mogelijk als het kon absoluut wel te arriveren, er gewoon te zijn! Nog niet gegeten? Dat komt na de repetitie wel… maar wel heel fijn als zijn drumstel alvast klaar was gezet, want die klus met een lege maag, dat was niks, maar drummen daarentegen dat was zijn passie en daar kon het feit van nog niet te hebben gegeten, geen afbreuk aan doen.
Trouwe aanwezigheid en bereid tot alle inzet, dat was Rien! En als Rien dan de kerk in kwam lopen, met een grote glimlach op zijn gezicht, was er het zichtbaar genieten, van hemzelf, maar ook het genieten door de leden van het koor… en het drumstel was de uitnodigende plek en de kruk zijn stekkie, waar hij zichzelf, maar zeker ook de koorleden hem zo graag zagen zitten en vooral heel graag hoorden roffelen!! En die flinke roffels… uitbundig, maar ook ingetogen als het zo moest. Maar soms … altijd wel gepast!… zo mogelijk effe een lekkere extra roffel van Rien… waarna een dikke grijns op zijn gezicht te zien was… wat zullen we dat allemaal gaan missen… Rien en zijn plek achter het drumstel zijn verleden tijd, herinneringen blijven, dankbare herinneringen, waar de Victorkern en al de betrokkenen met veel warmte en liefde op terug kunnen en zullen kijken. Rien, weet dat je wordt gemist, als geweldig lieve man, vader, opa maar zeer zeker ook als opgewekte en trouwe drummer, als Manna lid, als echte Victoriaan! Bedankt voor alle mooie momenten die we dankzij jou hebben mogen beleven.
Lieve Rien, rust zacht!