Jubileumkoor Sint Pancratius

De 165 ste verjaardag van het Sint Pancratiuskoor is onder grote belangstelling gevierd in de Pancratiuskerk in Sassenheim. Tijdens het gratis concert op zondag 17 maart luisterden de bezoekers naar een afwisselend programma onder leiding van dirigente Kasia Przedcieczenska, waarin ook ruimte was voor diverse gastoptredens. Popkoor Just for Fun uit de Zilk, strijkorkest Olympia kwartet onder leiding van Leon Schenkels, solo zangeres Eva Klein en het Rheinberger Trio met orgel, cello en viool onder leiding van Macej Wierzcholowski, kwamen het bijzondere jubileum meevieren. Het geheel werd afgesloten met het prachtige Rejoice van J. Rathbone (1957), met trompet van Foka Koerts.

Na dit jubileum zit het er zeker nog niet op! Het koor kan nog nieuwe leden gebruiken en repeteert iedere donderdagavond om 19.45 uur in de kerk.