Kerkenveiling in Coronatijd – Bartholomeus Voorhout

Nu de fysieke Kerkenveiling niet door kon gaan vanwege het Corona virus heeft de Paveivo er voor gekozen een aantal artikelen via intekenlijst aan te bieden voor een vaste prijs. Men kon op 17 items inschrijven van een bollenpakket tot een Edammer kaasje of een doos bonbons tot een boeket bloemen. Van de 2300 verspreide intekenlijsten hebben 100 de weg terug gevonden. Ondanks het lage aantal hebben we zo’n 350 artikelen weten te verkopen die ongeveer 27000 euro hebben opgebracht. Hier moeten nog wel kosten vanaf die we dit jaar meer hebben gemaakt dan andere jaren. Alles bij elkaar een mooi bedrag voor het reilen en zeilen van de parochiekern St Bartholomeus, onderdeel van de parochie St Maarten. Ondertussen hebben we alles bij de kopers thuis bezorgd zodat de bollen op tijd de grond in kunnen. Laten wij hopen dat er volgend jaar weer een veiling op de oude en vertrouwde wijze mogelijk is voor de broodnodige verbinding.