Kerkenveiling St. Bartholomeuskerk

Afgelopen vrijdagavond 11 mei vond bij “Cheers” de jaarlijkse kerkenveiling plaats van de Bartholomeusparochie in Voorhout. Deze kerk is onderdeel van de clusterparochie Sint Maarten. De veiling moest even op gang komen, maar al snel gingen de artikelen als van ouds van hand tot hand. Zo rond de klok van half tien, toen de eerste 100 nummers geveild waren, werd het gezellig druk in de zaal en kwam er nog meer tempo in de veiling. De prijzen gingen

ook wat omhoog wat er voor zorgde dat een dinerbon al gauw € 130,00 opbracht. Voor de Paaskaars was dit jaar wat minder animo en ging voor € 275,00 naar een nieuwe eigenaar. Dit jaar was er een muntenverzameling van de paus, die door opbod door de voorgangers van de Sint Maarten-parochie naar een eindbedrag van rond € 500,00 opliep.

Voorzitter van het Paveivocomité,  Maarten v.d. Nouland, kon dan ook rond één uur een eindbedrag van € 45.160,00 bekend maken. Een bedrag dat ongeveer € 1.300,00 hoger is dan de opbrengst van afgelopen jaar.

Mocht u bij het lezen van dit verhaal denken “ohh…. vergeten” dan zijn er nog zaken te koop waarmee u de kerk kunt steunen. Er zijn nog plaatsen beschikbaar voor het Paveivodiner bij Restaurant Boerhaave op vrijdag 26 oktober. Wilt u liever een kerststuk maken op 12 december 2018 of Klaverjassen met “Kapelaan” Straathof op 10 januari 2019 dan zijn ook hiervoor nog plekken beschikbaar. Ook voor de nieuwe items, een rondleiding door de kerktoren of een bierproefavond bij Restaurant Boerhaave, ook hier zijn nog plaatsen te koop. Mocht u interesse hebben neemt u dan even contact op met dhr v.d. Nouland op telefoonnummer 06-53497342.

Het Paveivocomité gaat zich opmaken voor het volgend jaar, dus mocht u nog ideeën hebben dan horen wij dat graag.

Het Paveivocomité