Kerkenveiling Voorhout 11 mei

Vrij­dagavond 11 mei a.s. vindt  bij “Cheers” aan de Herenstraat in Voorhout weer de jaarlijkse kerkenveiling van de Bartholomeuskerk plaats. Deze veiling, in de wandelgangen beter bekend als de Paveivo, is een veiling van allerhande artikelen die ter beschikking zijn gesteld door bedrijven, winkeliers en parochianen. De opbrengst van deze veiling is, ondanks de fusie tot Parochie St.-Maarten, nog steeds bestemd voor het financiële reilen en zeilen van de Bartholomeuskerk.

De avond begint om 20.15 uur, maar u kunt de hele avond in- en uitlopen, want het duurt tot in de kleine uurtjes. Ook als u eerst iets anders te doen heeft, bent u om 23.00 uur nog steeds van harte welkom. Dus schroom niet en kom dit jaar (weer) eens kijken.

Vooral voor nieuwe parochianen in ons groeiende dorp is dit dé gelegenheid om onze parochiegemeenschap  eens van de andere kant te bekijken.  Het aanbod is als vanouds weer enorm: diverse dranken, vleessoorten, autobenodigdheden, helikoptervlucht, moederdagtaarten, plant­jes, bloemen, luchtjes, dinerbonnen voor verschillende restaurants enz., enz. Bijna de gehele middenstand doet mee, dus u kunt het zo gek niet bedenken of het is er.

Dit jaar hebben wij als nieuw item een wijnproefavond bij Hans Boere thuis verzorgd door zijn dochter. Ook een leuk nieuwe item is het bereiden en opeten van tapas onder leiding van pastor Claassens in de Roef. Ook de bierproefavond van vorig jaar is iets uitgebreider en wordt gehouden  op 8 november bij Boerhaave.

Deze avond is er ook weer een grote loterij. De hoofd­prijs bestaat uit  T.O.V.-bonnen t.w.v.

€ 250, (een voorwaarde is natuurlijk wel dat u iets gekocht heeft met uw koopnummer). Voor deze loterij kunt u gewoon komen wanneer u wilt.  Het Paveivo-di­ner vindt dit jaar plaats op 26 oktober. Het klaverjassen met (ex-) kapelaan Straathof is op 10 januari 2019.

De kerstworkshop, altijd een gezellige avond met een hapje en een drankje en natuurlijk een mooi kerststuk, zal dit jaar plaats vinden op 12 december.  Kortom: allemaal leuke dingen om met een gezellig  avondje-uit de kerk te sponsoren.

Vei­lingbe­zoekers die het op prijs stellen om van tevoren een catalogus te ontvangen, kunnen bellen met dhr. M. v.d. Nouland, tel. 06-53497342. Ook kunt u op ver­schillen­de plaatsen in het dorp een catalogus meenemen, o.a. bij Servi­cecentrum Schoonoord, Van Kesteren Groente en Fruit, bakkerij Ammerlaan, bakkerij Oosthout of achterin de kerk.

Als u echt geen tijd heeft om naar de veiling te gaan, kunt u bij dhr. v.d. Nouland een op­dracht tot koop plaatsen. Hij staat bekend als iemand die altijd een artikel voor de laagste prijs weet te bemachtigen (hij is er tenslotte toch de hele avond en grossiert in koopjes). U ziet: alles bij elkaar redenen genoeg om 11 mei snel in uw agenda te noteren.

Tot ziens!