Koninklijke onderscheiding voor Mieke Oude Veldhuis

Voor haar jarenlange inzet als vrijwilliger voor de Parochie Sint Maarten verdient Mieke grote waardering.
Bijzonder opvallend is dat zij het evenwicht weet te bewaren tussen privé en vrijwilligerswerk.
Altijd weet ze het beste in mensen, waarmee zij samenwerkt, naar boven te halen.
Zij is vanaf 2012 secretaris van het parochiebestuur van Parochie Sint Maarten. In 2018 heeft zij, samen met enkele anderen van het parochiebestuur, het centraal parochiesecretariaat opgezet. Zij is altijd een steun en toeverlaat voor de dames die op dit secretariaat werken. Met ingang van 1 juni aanstaande zit haar taak als secretaris erop en zal zij het stokje overdragen.
Inmiddels is Mieke een nieuwe uitdaging aangegaan, zij is in maart jongstleden contactpersoon/vrijwilliger geworden van het Zusterhuis, de woning naast de Maria ter Zeekerk, waar een aantal Oekraïense vluchtelingen is opgevangen.

Zelf is zij door de jaren heen doorgegroeid tot de functie accountmanager bij Eurocross.
Mieke was een boegbeeld en steunpilaar in dit bedrijf, in alle functies die zij heeft vervuld.
Zij is 25 jaren trouw gebleven aan Eurocross in voor- en tegenspoed. (van 1986 tot aan haar pensionering).

Mieke was (2000 tot 2020) lid van de Soroptimistenclub Lisse-Bollenstreek, deze organisatie streeft naar een betere wereld voor vrouwen en meisjes wereldwijd. Mieke was actief lid en heeft onder andere deelgenomen aan vele commissies ten behoeve van fondsenwerving voor goede doelen.

Mieke is (vanaf 2001 tot heden) koorlid van het kerkkoor Cadans van de Parochie Sint Maarten. Zingen doet zij met veel plezier, zij zingt de altpartij. Vanaf 2019 is zij voorzitter geworden van dit koor.

Haar dochter Gemma vertelt dat haar moeder in de periode dat zij en haar broer op school zaten in het schoolbestuur zitting had; zij stond altijd klaar voor iedereen.
Gemma heeft een eigen bedrijf “Go for Grow” opgestart. Haar moeder Mieke en vader Gerard hebben altijd klaar gestaan voor het gezin van Gemma. Als startende ondernemer heeft haar dochter vrijwillige ondersteuning gehad en nog steeds van haar moeder, Mieke was onder andere gastvrouw in haar bedrijf.

Mieke, namens het Parochie Sint Maarten willen wij je van harte feliciteren met deze terechte onderscheiding: Lid in de Orde van Oranje Nassau!

Later deze week zullen we stil staan bij de overige gedecoreerden binnen parochie Sint Maarten.