Lourdesgroep in het zonnetje tijdens Bartholomeusfeest

Op 15 september 2024 vond de jaarlijkse Bartholomeusviering plaats in de Sint Bartholomeuskerk. Traditiegetrouw de zondag na de Najaarsfeesten. Tijdens deze viering, die tevens de startviering voor het nieuw werkjaar is, wordt er altijd een vrijwilliger of vrijwilligersgroep in het zonnetje gezet. Dit jaar viel de eer toe aan de Lourdeswerkgroep die al 25 jaar bedevaarten organiseert naar o.a. Lourdes, Rome, Israël en Jordanië. Deze werkgroep,  bestaande uit Ans Hoogervorst, Lenny van Dam, Conny Kroon en Truus Warmerdam, werd aan het eind van de viering naar voren gehaald, toegesproken en in het zonnetje gezet met een bos zonnebloemen en warm applaus van de kerkgangers.

Op zondag 27 oktober is er een speciale Mariaviering in de Bartholomeuskerk om het 25-jarig jubileum van de Lourdeswerkgroep te vieren.