Mooie en druk bezochte openluchtviering

Vanuit een mooie zonovergoten zondagochtend in de tuinen van de St Victorkerk klinkt al heel vroeg muziek. Het zijn de eerste klanken van de bruiloftsband BZO. De sfeer zit er al goed in bij de eerste gasten die verwelkomt zijn door het Bruidspaar Helene en Peter. Al snel volgen de kinderkoren uit Sassenheim, Noordwijk, Voorhout, Warmond en Noordwijkerhout. De kinderen zoeken hun plaatsje op bij het Combo, Lars en Pauline. Onder leiding van Dirigente Tanja Klint zullen zij een groot gezamenlijk koor vormen. De tuin wordt al snel gevuld met parochianen, familieleden en vele andere. Tot het laatste moment worden er nog stoelen bijgezet.

Om 10.00uur heeft onze ceremoniemeester de viering geopend met een woordje en onder de klanken van de bruiloftsmars ko

mt het prachtige bruidspaar binnenlopen. Met Pastor Marion Claassens die de dienst zal openen met een woordje gericht op het mooie bruidspaar en alle gasten.

Dan neemt de ceremoniemeester, Arjan het weer over. Op een bruiloftsfeest wordt natuurlijk lekker gegeten en gedronken. Maar er is eten te kort ingekocht en de vroege bruiloftsgasten hebben alle wijn al opgedronken.

Door de komst van een vreemdeling, Alex wordt het probleem van het eten opgelost. Door met elkaar te delen wordt er een heerlijke pan soep klaargemaakt. Maar op het feest van dit bruidspaar zijn ook twee bijzondere gasten aanwezig. Maria met haar zoon Jezus. Toen Maria hoorde dat de wijn op was heeft zij Jezus gevraagd om dit op te lossen. Op deze bruiloft ontstond het eerste wonder van Jezus handelen. Hij vulde de lege vaten met  water en er ontstond wijn. Door hier in te geloven smaakte de wijn als de beste wijn ooit.

Uiteraard mocht zijn moeder en de ceremoniemeester als eerste proeven en vloeide de wijn rijkelijk op de bruiloft.

Om God te danken voor deze wonderen is er nog gebeden en alle kinderkoren hadden daarnaast ook nog een eigen voorbede gemaakt. Als afsluiting werd het Onze Vader gebeden en de viering afgesloten met een prachtig slotlied gezongen door Kwint Nijland en Thomas Pieterse samen met de kinderen.

Na afloop was er voor de kinderen een springkussen, limonade en marshmallows ook werd er gepicknickt op het gras en eten/drinken gedeeld. In het Victorhuis was er koffie en thee.

Als organisatie zijn wij ontzettend trots op deze samenwerkingen met alle kinderkoren van Sint Maarten, Lars/Pauline, vrijwilligers van het Victorhuis/Victorkerk, Pastor Claassens, het Bruidspaar, de bruiloftsgasten, de bruiloftsband BZO, Jos Diergaarde voor het geluid, Kwint en Thomas,  vrijwilligers toneelvereniging Odi, Scouting Bosgeest, m en m Marshmallows Mannen, tuincentrum van Kesteren en iedereen die zijn medewerking heeft verleent aan deze bijzondere viering. Wij kijken nu al uit naar de openluchtviering van volgend jaar in Sassenheim.

Iedereen een fijne zomervakantie toegewenst namens organiserend kinderkoor St. Victor.

Jaap, Margot, Tanja en Ted.