Online oecumenische gebedsdienst Sassenheim

De landelijke Raad van Kerken en Missie Nederland promoten ook dit jaar de Week van Gebed voor de Eenheid van de Christenen.
In 2022 is het motto:  “Licht in het Duister”, dat zeker zeer toepasselijk is in deze tijden van pandemie.
De kerken van Sassenheim hebben de afspraak, n.a.v. deze jaarlijkse week, om op de eerste zondag van die week een gezamenlijke oecumenische gebedsdienst te houden, bij toerbeurt in één van de lidkerken.
Dit jaar zou het de beurt zijn van de Sint Pancratiuskerk in Sassenheim op zondag 16 januari.
Echter, door de lockdown kunnen de kerken op 16 januari niet voor deze dienst opengesteld worden.
Daarom is besloten de dienst als een livestream uit te zenden vanuit de Julianakerk in Sassenheim, gebruikmakend van de faciliteiten die daarvoor aanwezig zijn.
In de dienst zullen pastor P. Owel en dominee H. Betting voorgaan.
Voor iedereen die de dienst thuis wil volgen en mee beleven is het mogelijk “live” in te loggen via www.pgsassenheim.nl.
Tijdstip van de dienst is 10.00 uur.
Het is ook mogelijk de opname van de dienst later (op een nader tijdstip) te volgen via dezelfde link.
Tijdens de dienst zijn verder alleen degenen aanwezig die nodig zijn voor de organisatie en registratie van de dienst.