“Openluchtviering” VEILIG OP DE WEG

Ondanks dat deze viering verplaatst moest worden vanwege de weersomstandigheden, heeft u iets gemist als u er niet bij bent geweest!

Op zondag 27 augustus vond in de Sint Bartholomeuskerk de Openluchtviering voor gezinnen plaats. Het thema van deze viering was “Veilig op de Weg”.
De aanwezige kinderen hadden hun fiets, step of loopfiets meegebracht de kerk in en in de kerk hingen enkele, voor de meeste mensen wel bekende, banners met de tekst: “Wij gaan weer naar school”. Maar het meest spectaculair waren toch wel de politiemotor en de politiefiets die voorin de kerk stonden. Wat had dat nou toch allemaal te betekenen? Dat werd al snel duidelijk door de gebeden, verhalen en de overweging.
Want in deze viering stond de Heilige Christoffel centraal, de beschermheilige van de reizigers. De boodschap van deze viering was dienstbaarheid aan elkaar zodat veiligheid gewaarborgd kan worden op ieders levensweg. Motoragent Hans en wijkagent Petra waren door hun werk en de boodschap die zij vertelden, het voorbeeld van dienstbaarheid in onze tijd.
Dit alles werd muzikaal ondersteund door Kinderkoor VIVO uit Sassenheim, waardoor deze viering een heel vrolijk en feestelijk tintje kreeg. Aan het eind van de viering konden de kinderen met hun verkeersmiddel naar voren komen en werden deze gezegend. Iedereen ontving daarbij een mooie Christoffel sleutelhanger en een Heelreep van Palliam.
Na afloop kon iedereen die dat wilde nog even in gesprek gaan met de agenten en zelfs even plaatsnemen op de motor en konden er foto’s gemaakt worden. In de tuinzaal was gelegenheid voor koffie, thee en limonade met wat lekkers. Wat een fantastische viering! Dank aan allen die hieraan hebben meegewerkt.