Palmpasen in Voorhout

Palmpasen 2018

Zondag 25 maart is op oecumenische wijze Palmpasen gevierd. Samen met de buren van de Kleine Kerk, waren de handen ineen geslagen en dat leverde ruim 90 kinderen op die mee wilden doen. In de week voorafgaande aan deze zondag waren de spullen om een stok te maken opgehaald zodat iedereen deze ochtend met een prachtige Palmpaasstok aan de viering kon beginnen. In de Bartholomeuskerk werd gezamenlijk begonnen, waarna de kinderen naar de Verdieping gingen voor een speciale kinderwoorddienst over Palmpasen. Dominee v.d. Berg en Pastor Blokland gingen samen voor in de viering waarbij Golden Harvest de muzikale ondersteuning verzorgde. Rond de klok van 11.00 uur zijn alle kinderen met hun stok weer naar het kerkplein gelopen waar St. Cecilia al op hen stond te wachten. Na een prachtige binnenkomst in de kerk kon de muzikale optocht door het dorp beginnen en hebben weer veel zieke, eenzame en oudere dorpsgenoten een steuntje in de rug gekregen.