Parkdienst 2022 Sassenheim

Met de Parkdienst zijn op zondag 18 september de najaarsfeesten in Sassenheim van start gegaan.  Vanwege de weersomstandigheden was het helaas niet mogelijk de dienst in het park te houden en waren we genoodzaakt uit te wijken naar de St. Pancratiuskerk.  Het thema van de dienst was ‘Vrijheid, ruimte met een opdracht’.

Met dit thema was jong en oud al een paar weken bezig door een vredesduif te kleuren. Daar is ruimschoots gebruikt van gemaakt, want er waren maar liefst 800 prachtig gekleurde duifjes ingeleverd. De kinderen van alle Sassenheimse scholen hebben eraan bijgedragen en de medewerkers van ‘In de Buurt winkel’ van Stichting Het raamwerk hebben er twee mensgrote duiven mee samen kunnen stellen. U kunt éen van de borden bewonderen, deze staat voor in de kerk. Van alle duifjes die nog over waren, zijn slingers gemaakt die de kerk feestelijk sierden. Deze slingers zijn na de dienst naar Woonzorgcentrum Bernardus gebracht.

Zo hebben jong en oud van alle kerkelijke gezindten als vogels van diverse pluimage de vrijheid gevierd.