Parkdienst 2023 – Sassenheim

Samen met elkaar en voor elkaar

Dat is het thema voor de Parkdienst van dit jaar. De parkdienst wordt op zondag 17 september om 10.00 uur gevierd in Park Rusthoff. Het wordt de 19e keer dat alle kerkelijke gezindten elkaar ontmoeten voor een oecumenische en feestelijke viering in park ‘Rusthoff’. Omdat het park letterlijk geen drempels heeft, is deze oecumenische kerkdienst ‘laagdrempelig’ en wordt daardoor als heel bijzonder ervaren.

Het thema ‘Met elkaar en voor elkaar’ zal extra tot uiting komen omdat er ook statushouders uit Sassenheim zijn uitgenodigd. De tekst uit de Bijbel is het verhaal van de twee broden en vijf vissen (Johannes 6: 5-14). Middels een rollenspel met de verschillende personages uit dit verhaal zal dit verhaal worden uitgebeeld en uitgelegd door de voorgangers. Tijdens dit rollenspel zal er ook aandacht zijn voor de kinderen. Er is geen aparte Kinderdienst. Wel kunnen de kleinsten (tot 4 jaar) naar het Sassennest worden gebracht, waar er crèche voor hen gehouden wordt.

We willen de kinderen vragen om “kinderspeelgoed” mee te nemen naar de dienst. Dit zal door vluchtelingenwerk worden uitgedeeld aan vluchtelingen. Denk hierbij aan: buitenspeelgoed (bal of stoepkrijt), gezelschapsspelletjes, schrijfwaren, kleurboeken, schriftjes… enz. Tijdens het zingen van het lied “Wij delen het geloof” mag dit naar voren gebracht worden. Het lied zal ook vertaald worden in de talen van de genodigde statushouders.

–           De voorgangers zijn pastor Hans van Wijk (geestelijk verzorger Bernardus) en ds. Paul den Hartog (predikant Havenkerk).
–           Het koor ‘Voice of Joy’ uit Rijnsburg verleent haar medewerking aan deze dienst.
–           Collectedoel is Vluchtelingenwerk. QR code collecte Parkdienst

U bent van harte welkom in deze Parkdienst op zondag 17 september om 10.00 uur in Park Rusthoff. Bij slecht weer wijken we uit naar de Julianakerk, Julianalaan 6.

U kunt de viering ook via de livestream volgen: https://youtube.com/live/jaN2dVmkpt0?feature=share