‘Kees Posthumus: Pasen in fragmenten’

in Pancratiuskerk, Sassenheim

Dit jaar is de Sint Pancratiuskerk de hoofdkerk van de parochie Sint Maarten met als thema “Er zit muziek in!”

Op Palmzondag 14 april, van 19.30 tot 20.30 uur, verzorgen verhalenverteller Kees Posthumus en celliste Joke den Heijer de voorstelling ‘Pasen in fragmenten’. Deze voorstelling is ook opgenomen in het programma van Vorming en Toerusting van de Raad van Kerken Sassenheim en de Kerken van Warmond.

‘Pasen in fragmenten’ bestaat uit zes indringende verhalen waarin verschillende hoofdpersonen hun versie van het verhaal van Pasen vertellen, van de wonderbare spijziging tot en met het verhaal van de Emmaüsgangers. Een ooggetuige vertelt hoe duizenden mensen aten van vijf broden en twee vissen, nadat alle friet en shoarma was uitverkocht. Zacheus vertelt hoe hij in de boom klom om een glimp van Jezus op te vangen. Het eigenwijze ezeltje waarop Jezus Jeruzalem binnenrijdt, vertelt hoe het was om toegejuicht te worden door een grote menigte. Maria vertelt over de droevigste dag van haar leven, de dag waarop haar zoon stierf. Een van de vrouwen uit het gevolg van Jezus vertelt hoe zij op Paasochtend naar het graf van Jezus gingen en het leeg vonden. De Emmaüsgangers vertellen over hoe ondanks al het verdriet en pijn het verhaal van Jezus toch doorgaat. Door muziek en verhalen ontstaat een afwisselende voorstelling, waarin humor en ernst elkaar afwisselen. Het paasverhaal komt dichterbij, omdat ooggetuigen het opnieuw en eigentijds vertellen.

Kees Posthumus vertelt oude verhalen vroom en vrolijk opnieuw, in kroegen en kerken, zodat ze verrassen, aan het denken zetten en inspireren.

U bent van harte uitgenodigd.