PAVEIVO, kerkenveiling van de Sint Bartholomeus – Voorhout

Kerkenveiling!

Houdt 6 mei vrij in de agenda voor een gezellige avond

Vrij­dagavond 6 mei aanstaande vindt  bij “Cheers” aan de Herenstraat in Voorhout weer de jaarlijkse kerkenveiling van de Bartholomeuskerk plaats. Na 2 jaar van een veiling via inschrijfformulieren gaan we dit jaar weer voor een fysieke veiling. Deze veiling, in de wandelgangen beter bekend als de Paveivo, is een veiling van allerhande artikelen die ter beschikking zijn gesteld door bedrijven, winkeliers en parochianen. De opbrengst van deze veiling is bestemd voor het financiële reilen en zeilen van de Bartholomeuskerk, onderdeel van het cluster Sint Maarten. De avond begint om 20.30 uur, maar u kunt de hele avond in- en uitlopen, want het duurt tot in de kleine uurtjes. Ook als u eerst iets anders te doen heeft, bent u om 23.00 uur nog steeds van harte welkom. Dus schroom niet en kom dit jaar (weer) eens kijken.
Vooral voor nieuwe parochianen in ons groeiende dorp is dit dè gelegenheid om onze parochiegemeenschap eens van een andere kant te bekijken.  Het aanbod is als vanouds weer enorm: diverse dranken, vleessoorten, autobenodigdheden, Moederdag taarten, plant­jes, bloemen, luchtjes, dinerbonnen voor verschillende restaurants enzovoorts. Bijna de gehele middenstand doet mee, dus u kunt het zo gek niet bedenken of het is er.
De bierproefavond bij restaurant Boerhaave begint steeds meer bezoekers te trekken en staat op 10 november bij Boerhaave gepland, een aanrader voor de bierliefhebber.
De kerstworkshop, altijd een gezellige avond met een hapje en een drankje en natuurlijk een mooi kerststuk, zal dit jaar plaats vinden op 14 december.
Het klaverjassen met (ex-) kapelaan Straathof is op 12 januari 2023, een geheel verzorgde avond met een hapje en een drankje, zo aan het begin van het jaar altijd gezellig.
Kortom: allemaal leuke items om met een gezellige avond uit de kerk te sponsoren.
Vei­lingbe­zoekers die het op prijs stellen om van tevoren een catalogus te ontvangen, kunnen bellen met Rik van Wieringen, telefoon 06-16883759. Ook kunt u op ver­schillen­de plaatsen in het dorp een catalogus meepakken, o.a. bij Servi­cecentrum Schoonoord, Van Kesteren Groente en Fruit, Bakkerij Ammerlaan, Bakkerij Oosthout of achterin de kerk. Dit jaar komt er ook een online versie op de site van de parochie, www.parochiesintmaarten.nl
Als u echt geen tijd heeft om naar de veiling te gaan, kunt u bij Maarten v.d. Nouland, telefoon 06 53497342, een op­dracht tot koop plaatsen. Hij staat bekend als iemand die altijd een artikel voor de laagste prijs weet te bemachtigen (hij is er tenslotte toch de hele avond en grossiert in koopjes). U ziet: alles bij elkaar redenen genoeg om 6 mei snel in uw agenda te noteren.

Tot ziens!

Klik op de onderstaande link voor de PAVEIVO catalogus 2022:

paveivo_catalogus_2022_