Resultaat Victorveiling

Vrijdagavond 26 oktober habben wij weer de jaarlijkse Victor kerkenveiling. De avond begon om kwart over 7 met de kinderveiling en rond de klok van 13.00 uur werd de laatste kavel geveild. Na het opruimen van het podium en weer klaarmaken van de zaal kon iedereen weer rond de klok van 2 uur huiswaarts gaan.

De kinderveiling is een leuke happening geworden met veel kinderen in de zaal. Tussendoor was er de prijsuitreiking van de kleur- en advertentiewedstrijd en het optreden van ons jeugdkoor Joy.

Ook ons initiatief om de leden van de koren meer bij de veiling te betrekken is volgens ons aardig gelukt.  Wij hebben heel veel koorleden in de zaal gezien.

Zoals u weet gaat een groot gedeelte van de opbrengst naar onze eigen parochiekerk voor het uitvoeren van achterstallig onderhoud. In de nieuwsbrief en de veilingcatalogus heeft u dit kunnen lezen en daarnaast gaat een ander gedeelte naar een 10-tal projecten in derdewereldlanden. Een van de 10 projecten in een project uit Panama waarbij padre Roberto betrokken is.

(Foto: Blik op Noordwijkerhout)

Het was gezellig dat padre Roberto op de veiling aanwezig was en daar ook nog een 3-tal bekende meezing liedjes met zijn gitaar voor ons speelde. Met elkaar hebben wij gezellig meegezongen.

Zoals u in de catalogus hebt kunnen lezen is er dit jaar geen kerkenveilingdiner in onze eigen kerk maar een aangeklede borrel in het Wapen van Noordwijkerhout. Voor deze gezellige avond kunt u zich nog aanmelden.

Nu wilt u natuurlijk wel weten wat de definitieve opbrengst is geworden. Zoals u weet bestaat de opbrengst uit een meerdere onderdelen:
-De loterij
-De advertenties in de catalogus
-En de veiling
-Aangeklede borrel op vrijdag 18 januari

Daarmee komt de opbrengst op ruim 51.597,–  en dit is  op 155,– na hetzelfde bedrag als vorig jaar.

Als veilingcomité kunnen wij heel blij zijn met zo’n opbrengst en wij willen iedereen bedanken : de gulle gevers, de kopers,  vrijwilligers die de loten hebben verkocht en die de advertenties en producten hebben geregeld en de makers van de catalogus. Ongetwijfeld zal ik nog mensen vergeten maar ook die wil ik hartelijk bedanken.

Tot volgend jaar bij de volgende kerkenveiling voor de St. Victor.

Johan Oostdam