Mooi resultaat papieren Maria ter Zee Veiling

De papieren Maria ter Zee Veiling voor de gelijknamige kerk in Noordwijk heeft ruim € 15.000 opgebracht. Daarvan moet de inkoop nog worden afgetrokken, waardoor er een netto resultaat van ruim € 10.000 zal overblijven. Dit mede dankzij de “vriendelijke” prijzen die aan de commissie werden berekend bij de inkoop van de artikelen. De commissie had rekening gehouden met een lagere opbrengst, maar is aangenaam verrast door dit resultaat.
Er zijn in totaal een kleine 900 brieven met bestellijsten bezorgd bij de parochianen in Noordwijk aan Zee en bij sympathisanten van de Maria ter Zee kerk. Dat leverde 90 bestellingen op, dus zo’n 10% van de uitgezette brieven. Ten opzichte van 2019 is dat een stijging van 50% van geïnteresseerde kopers. Dat is een mooie ontwikkeling, de steun voor het onderhoud van de Maria ter Zee kerk is daarmee groter geworden.
Zoals elk jaar heeft de commissie ook dit jaar een verloting gehouden. Notaris Kruis-Sweere was ook dit jaar bereid de trekking daarvoor te verzorgen. Dit gebeurde op het kantoor van de notaris waardoor er een speciaal document kon worden gemaakt. In de week van 16 november werden alle bestellingen ingepakt en bezorgd, op een passende manier gedaan in Sint Maarten tassen!
De commissie dankt alle kopers voor hun steun en hoopt dat er volgend jaar weer alle gelegenheid zal zijn om een spannende fysieke veiling te houden. Want de spanning en gezelligheid van zo’n feestelijke avond heeft de commissie dit jaar wel gemist!