Sint Maartenviering en Sint Maartenlezing

St. Maartenlezing

De St Matthias is het komende jaar de hoofdkerk van parochie St Maarten.
Om dit feestelijk in te luiden is in het St. Maartenweekend een interessante middag georganiseerd op zaterdag 13 november.
Anja Schrage hield een lezing over de katholieke historie in Warmond.
Daarna werd, gesterkt door een kopje koffie, een bezoek gebracht aan de grafkelder van de oud-katholieken bij de Oude Toren, de oude Sint Mathijs.
Een klein wandelingetje in prachtige herfsttinten.
Weer terug in de St Matthias was er een gezellig samenzijn met een drankje en een hapje.
En tot slot werden we ook nog verrast door Catarina van de Italiaanse gemeenschap die twee zelfgebakken St. Maarten’s kwam overhandigen.
Koek om te breken en te delen!

St. Maartenviering

Op zondagmorgen 14 november  was er voor alle 7 kernen gezamenlijk de St. Maartenviering.
Door de aangescherpte coronamaatregelen moest op het allerlaatst uitgeweken worden naar de Pancratiuskerk omdat deze meer mensen kan herbergen. Dank voor die gastvrijheid!
In een feestelijke viering waarin het gehele pastorale team voorging, werden de icoon en de oorkonde overgedragen van Noordwijk naar Warmond.
Aan de St. Matthias de taak om de 7 werken van barmhartigheid het komende jaar zichtbaar te maken.