Sint Maartenviering in de Sint Bartholomeuskerk

Op zondag 13 november vond de jaarlijkse Sint Maartenviering, met als thema: “Elkaar zien”, plaats in de nieuwe hoofdkerk van de Parochie Sint Maarten.

De Bartholomeuskerk zal vanaf heden tot volgend jaar november de rol van hoofdkerk op zich gaan nemen.
In de kerk was duidelijk te zien dat Sint Maarten centraal stond; er hingen lampionnen en voorin de kerk waren de helm, het zwaard en de rode mantel neergelegd. Aan het begin van de viering werd de doopoorkonde en de icoon van Sint Maarten door de pastoraatgroep van de Matthiaskerk overgedragen aan de pastoraatgroep van de Bartholomeuskerk.
De viering werd muzikaal opgeluisterd door het Middenkoor, uitgebreid met enkele leden van het Parochiekoor. Het koor had gezorgd voor een feestelijk tintje door het dragen van zwart/witte kleding en een mooie rode corsage.
Ook was er aandacht voor de kinderen. Voor hen was er een kinderwoorddienst en aan het einde van de viering kwamen zij met brandende lantaarntjes naar voren om te vertellen wat zij hadden gehoord en gedaan.
Helemaal aan het einde van de viering vroeg diaken Bertijn Prins aandacht voor het initiatief van Palliam om rode manteltjes te gaan breien en hij deelde er een aantal uit aan enkele parochianen.

Na afloop van de viering was er gelegenheid om elkaar in de Tuinzaal te ontmoeten onder het genot van een kopje koffie/thee en een heerlijke petitfours.
We kunnen terugkijken op een mooie Sint Maartenviering en een goede start van de kern Sint Bartholomeus als hoofdkerk!