Vormsel 2024

Het Vormsel 2024, wat was het toch weer mooi!
De jongeren zijn op zaterdag 18 mei naar de Vuurdoop gegaan, hier hebben ze verschillende activiteiten gedaan om hun geloof beter te leren kennen. Zo hebben ze allemaal vragen moeten beantwoorden en konden ze vragen stellen over verschillende Bijbelse personen en hebben ze de prachtige kerk in Nootdorp mogen ontdekken door de toren te beklimmen. De jongeren hebben het onwijs naar hun zin gehad en vroegen: “Mogen we volgend jaar weer?”. De Vuurdoop is een onderdeel van het vormselproject, waarin de jongeren voorbereid worden voor het zelf maken van de keuze voor hun geloof, oftewel het Vormsel.

De Vormselviering vond plaats op zaterdagavond 29 juni. De jongeren kwamen in hun mooiste kleding met hun ouders samen in de Sint Jozefkerk te Noordwijkerhout om het toedienen van het sacrament van het Vormsel te vieren. Oorspronkelijk zou de Bisschop komen om de jongeren te vormen, maar op het laatste moment bleek dat de bisschop ziek was en helaas niet kon komen. De bisschop heeft toen aan vicaris-generaal Van Delen gevraagd of hij de jongeren zou willen vormen, waarop hij al snel ja zei. De Vormselviering, met medewerking van het Manna koor en pastor Owel, was prachtig. De jongeren hielpen mee in de viering met lezen en het klaarmaken van de tafel. Later in de viering was het zover: de jongeren werden nu eindelijk, na er een lange tijd naartoe gewerkt te hebben, gevormd. Nadat de jongeren gevormd waren, werden ze gefeliciteerd door de vormselwerkgroep van wie zij een cadeautje kregen. Nu beginnen de jongeren aan hun eigen weg in hun geloof.

De volgende keer dat de jongeren samenkomen na hun Vormsel is in de Terugkomviering op zondag 6 oktober, ook weer in de Sint Jozefkerk in Noordwijkerhout.