Vrijwilligers in het zonnetje gezet tijdens Bartholomeusfeest

Zondag 18 september zijn tijdens het Bartholomeusfeest 2 werkgroepen in het zonnetje gezet; de werkgroep Eerste Heilige Communie en de werkgroep Vormsel.
Al vele jaren zetten de werkgroepsleden zich in om met veel enthousiasme ouders en aankomende communicantjes en vormelingen te begeleiden tijdens de periode voorafgaand aan het ontvangen van deze sacramenten. De pastoraatgroep en beheercommissie zijn hen enorm dankbaar voor al hun inzet naast banen, gezinnen en andere zaken.

Het Parochiekoor had deze dag ook 2 jubilarissen.
Zij zijn die dag in het zonnetje gezet voor 40 jarig koorzanger en organist / dirigent.

Eerst werd Jan Oostdam in het zonnetje gezet  voor 40 jaar koorzanger.
Hij is in 1982 begonnen in het Ondersteuningskoor dat over ging in het Parochiekoor.
Jan zingt ook de solo’s, was lid van de Schola Cantorum die helaas opgeheven is, hij is ook cantor en ook is hij nu lid van de Schola Gregoriana in Noordwijk.

Sabine Geerlof – v.d. Zande heeft een enorme staat van dienst sinds 1982. Zij heeft in bijna heel Nederland geweest als organist / dirigent. Ook is zij zelfs in België actief. Zij is pas 3 jaar in Voorhout, en heeft gelijk de coronacrisis meegemaakt zodat wij 2 jaar niets konden.
Maar gelukkig is zij gebleven en heeft de draad weer opgepakt, en wij als koor zijn heel blij met haar.
Iets niet kunnen komt bij haar niet voor, het zit er in en het komt er uit is haar motto.
Wij zijn dus heel blij met haar en hopen dat zij nog een lange tijd bij ons blijft.

Beide werden onderscheiden met de gouden medaille en oorkonde van de Gregoriusvereniging en van het koorbestuur kregen zij een prachtig boeket bloemen.