Waterviering Sint Matthias Warmond

Zaterdag 22 juni rond 19.00 uur stroomde park Groot Leerust vol kerkgangers van de Sint Matthiaskerk. Als verrassing voor de vertrekkende pastoor Goumans was er een waterviering georganiseerd. Zijn wens om nog eens op het water van ons mooie Warmond in een eucharistieviering voor te gaan kwam zo in vervulling.
Pastoor kwam met een klein bootje aangevaren, terwijl op de kant een welkomstlied klonk als was hij de goedheiligman zelf.
Toen hij met acolieten en lector aan boord was van de drijvende platbodem met altaar, kon de echte viering beginnen. Wat verbouwereerd maar welbespraakt als altijd ging pastoor zijn parochianen uit Warmond en omstreken voor. Een gelegenheidskoor met een muzikaal combo zorgde voor extra sfeer. Zowel op de kant als in de vele bootjes rondom de platbodem werd meegebeden en –gezongen.
Na afloop was er gelegenheid om met elkaar na te praten onder het genot van koffie en iets lekkers.
Overal was aan gedacht, en het mooie weer maakte het plaatje compleet.
Helemaal top! vond pastoor het….