Welkom bij Allerzielen in ’t Licht op 2 november aanstaande in Voorhout

Op woensdagavond 2 november staat Voorhout in het teken van Allerzielen in ’t Licht.  Iedereen die een dierbare heeft verloren is welkom om te herdenken. Of het pas was of lang geleden, of hij of zij hier of elders is begraven of gecremeerd. De begraafplaatsen aan de Herenstraat zijn geopend tussen 18.30 en 21.00 uur. De Allerzielenviering in de Sint Bartholomeuskerk begint om 19.00 uur.

Op deze avond is er aandacht en ruimte voor elkaars gemis, omlijst door muziek en met een kop koffie of thee. Op elk graf staat een lantaarntje of lichtje. Nabestaanden die geen graf of urn kunnen bezoeken, kunnen een lichtje branden bij het kruis van hout.

Wat is er nog meer te doen? Je kunt een brief schrijven naar de hemel of bijvoorbeeld een bol planten in het Hart van Allerzielen als teken van nieuw leven. Voor kinderen is er een apart programma.

Allerzielen in ’t Licht trekt jaarlijks vele honderden bezoekers. ‘Je moet er geweest zijn om te begrijpen hoe waardevol de mensen uit Voorhout dit vinden.  De kracht zit ‘m in de sfeer en saamhorigheid.’  De organisatie is in handen van de werkgroep van beide kerken, in samenwerking met de Oranjevereniging en de onderhoudsploeg van de begraafplaatsen.

Stem op de werkgroep voor de publieksprijs!

De vrijwilligers van de werkgroep Allerzielen in ’t Licht Voorhout zijn genomineerd voor de Publieksprijs. Inwoners van Teylingen kunnen vanaf 12 oktober tot en met 30 november hun stem uitbrengen. Help mee en breng uw stem uit!  De poll met alle deelnemers is vanaf 12 oktober te vinden op www.welzijnteylingen.nl.
Hier stellen de organisaties zichzelf ook kort aan je voor.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Lenny van Dam, haar telefoonnummer is 0252 – 230457.
Voor het kinderprogramma kunt u contact opnemen met Chantal van Dam, haar telefoonnummer is 06- 54391644.