Wie was Sint Jeroen? Uitgebeeld door “Zandprinses”

Wie was Sint Jeroen?

Zijn naam is nauw verbonden met Noordwijk.

Volgens oude verhalen heeft hij zelfs in Noordwijk gewoond.

Speciaal voor Noordwijk heeft de Zandprinses Rosa van der Vijver, in het kader van 125 jaar Jeroen Bedevaartplaats, een beeldend verhaal gemaakt, dat op een groot scherm wordt vertoond in de Sint Jeroenkerk.

Het verhaal van zijn leven zal prachtig worden uitgebeeld door “Zandprinses”, Rosa van de Vijver. Zij is o.a. bekend door de tv special ‘Kerst met de Zandtovenaar’.

Rosa gooit, strooit en schuift met zand op een verlichte glasplaat en laat op betoverende wijze allerlei tekeningen verschijnen. Door middel van een directe projectie is deze kunstvorm live op een groot scherm te zien.

Kinderen van ‘het Bronckhorstschool koor’ zullen zingen.

Het reliekschrijn, met de botten van Sint Jeroen, zal naar voor worden gedragen en voor in de kerk worden tentoongesteld

Het Jeroenkoor zingt bekende Sint Jeroenliederen.

Het wordt een onvergetelijk spektakel voor jong en oud;

Een uniek magisch muzikaal schouwspel tussen licht en donker, waarbij ontroering en verwondering centraal staan.

Zaterdag 27 januari

in de R.K.  Sint Jeroenkerk,

van Limburg Stirumstraat 24

te Noordwijk

Aanvang 19.30 uur

Er wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd.